Klubmesterskabsstævne

Dressur søndag d. 29. august 2021

Propositioner:

Klasser kommer senere

Kriterier for deltagelse i klubmesterskab både dressur og spring:

· Afholdes til RIHs d-stævne i september.

· For at kunne deltage i klubmesterskabet skal man have været medlem og startet for RIH i hele kalenderåret.

· Hvis ikke det er muligt at stille op til et stævne for RIH fx i forbindelse med en holdkonkurrence, kan man undtagelsesvis starte for en anden klub og samtidig stadig være berettiget til at starte klubmesterskab.

· Trækker, oplæser eller hjælper er ikke tilladt.

Præmieoverrækkelse:

· Vinderne modtager roset, vandrepokal, en lille mindepokal, dækken og evt. en ærespræmie.

· Umiddelbart efter ponyklasserne kåres årets klubmester for pony, og umiddelbart efter hesteklasserne kåres årets klubmester for hest.

Dressur:

· OUT-regler er gældende (pkt. 243,1 i dressur reglementet)

· Ekvipagen starter den klasse som de minimum plejer at starte, der må altså gerne deltages i sværere klasser end ekvipagen plejer, men ikke en lettere klasse.

· Ponyklasser tom. sværhedsgrad 3, dvs. fra LD1 til LA4.

· Hesteklasser tom. sværhedsgrad 3, dvs. fra LD1 til MB3

· Der kan kun startes én klasse pr. ekvipage i dressur-klubmesterskabsklasserne.

· Alle klasserne afvikles i fortløbende rækkefølge efter klassernes sværhedsgrad.

Procentberegning

· Klasserne til klubmesterskabet rides på procent. Da der rides i forskellige sværhedsgrader, ganges procenterne efterfølgende og det er den med højeste procent omregnet, der har vundet klubmesterskabet for hhv. pony og hest. Da vi mener, at alle startende skal have ens vilkår for at vinde klubmesterskabet, lige meget deres niveau og på den mest fair vis, har vi valgt at beregne klubmesterskabet således:

Koefficienter

Pony og Hest

LD-klasser %

LC-klasser %

LB-klasser %

LA 1,2,3 – klasser %

LA 4,5,6 – klasser %

MB – klasser %

· Ved lige placering vil det være den ekvipage med højeste gennemsnit af ’samlet indtryk’ på kritikken. Hvis der stadig er lige placering, vil det være indridningens karakter der gælder, er der stadig lige placering vil det være udridningens karakter der gælder. Ellers trækkes der lod i sekretariatet.

Spring:

· Man deltager i den højde, som man plejer at springe i. For pony vil det være muligt at springe fra 50 cm til 100 cm. For hest vil det være muligt at springe fra 70 cm til 120 cm.

· Afvikles i metode B12.

· Klubmesterskabsklasserne vil ligge som den sidste ponyklasse, samt som den sidste hesteklasse.

Der kan kun startes én springhøjde pr. ekvipage i spring-klubmesterskabsklasserne.

· OUT-regler er gældende. (pkt. 343.2. i spring reglementet)